Subscribe

RSS Feed (xml)

Powered By

Skin Design:
Free Blogger Skins

Powered by Blogger

Selasa, 26 Mei 2009

26 May, hari penuh bersejarah



Hari bersejarah? ya bagi aku hari ni memang amat bermakna dalam hidupku. Apasal aku kata bermakna? Adalah.... he he he...

Meh aku citerkan pasal tarikh keramat ni. Ceritanya lebih kurang begini...

Kira-kira 8 tahun lepas, setelah senja menjelang, aku telah menjalani satu proses transformasi. Ha ha ha, cam tag line AF 7 lak kan? Tapi transformasi yang aku nak citer ni ialah transformasi diri aku. Dari hidup membujang ke alam berumah tangga.

Ala, senang cerita, hari ni hari ulang tahun perkahwinan aku yang ke 8. Huh, sekejap je dah 8 tahun aku menjadi seorang suami kepada seorang isteri.....(sorang ni je kot, he he he). Hasil dari ikatan 2 jiwa ni, telah menerbitkan 2 karya agung setakat ni. Sepasang putra putri untuk menghiasi dan mewarnai hidup kami... Isya dan Haziq nama diberi. Eh aku ni penerbit ke? Produser kot..

Setelah lebih 3 tahun kami menyemai benih-benih cinta, maka pada 26 mei 2001 dengan rasminya aku menjadi seorang suami dan sekaligus aku memegang portfolio sebagai Perdana Menteri dalam sebuah negara yang baru di bentuk.. Bukan mudah rupanya untuk menjadi seorang ketua keluarga. Banyak tanggung jawab yang perlu dilaksanakan untuk memastikan negara yang ditadbir aman damai, makmur ekonominya, selamat, sihat dan lain-lain lagi. Ish,, ade ke samekan perkahwinan dengan sebuah negara? merepek betul aku ni...

Sesungguhnya usia perkahwinan kami masih mentah, banyak lagi yang perlu dipelajari dari masa ke masa. Terima kasih tak terhingga buat ayah, mak, mak mertua aku dan semua yang terlibat secara langsung mahupun tak langsung dalam memberi tunjuk ajar dan nasihat-nasihat buat kami. Jasa kalian amat-amat ku hargai...

Aku menadah tangan mengucap syukur ke hadrat Illahi kerana dengan limpah kurnianya, perkahwinan kami tetap utuh dan harapanku agar jodoh kami dipanjangkan hingga hujung nyawa, Amin...

p/s: hujung minggu ni nak gi honeymoon.... he he he, sape nak ikot?

2 ulasan:

idayu berkata...

hepi anniversary jamal & emma...moga berkekalan..

Mjkhir berkata...

hmmm, sesama... ko bila nak tambah anak ayu?