Subscribe

RSS Feed (xml)

Powered By

Skin Design:
Free Blogger Skins

Powered by Blogger

Khamis, 28 Mei 2009

Bila lanun jadi polis..


Inilah yang terjadi bila orang jahat dah jadi polis. Aku percaya korang sume baca paper hari ni kan? Kebanyakkan paper di muka depan memaparkan gambar manusia di penjarakan oleh manusia-mansia durjana yang bernama Ah Long.


Zalim dan kejam. Bagi aku tindakan penyangak tu sungguh tak berperikemanusiaan. Dah lah diculik peminjam tu, pastu di penjarakan hingga lebih dari 2 bulan, sampai hutang settle. Ish ish ish kebinatangan sungguh manusia ini..


Nasib baik polis dapat menghidu perbuatan mereka, kalau tak, mereka dah jadi raja suatu hari nanti. Jangan kerana duit, manusia hilang kewarasan dan hilang pertimbangan. Apakah manusia-manusia kejam ini sudah tak mempunyai hati dan perasaan? Dah lah mengenakan bunga yang berlipat ganda dari pokoknya, diseksa pulak peminjam yang tak dapat melunaskan bayaran.


Apa yang boleh kita lihat, dan ambil iktibar, jauhi Ah Long. Walau separah mana sekalipun situasi kewangan kita, elakkan dari pada lintah darat ni. Mereka memang kejam dan tidak mempunyai perasaan. Cuba kawal perbelanjaan dan belanja secara berhemah, agar kita tidak terjebak dengan masalah seperti ini....


p/s: sekadar renungan bersama....

Tiada ulasan: