Subscribe

RSS Feed (xml)

Powered By

Skin Design:
Free Blogger Skins

Powered by Blogger

Rabu, 20 Mei 2009

Sibuknya aku...

He he he bulan ni merupakan bulan yang paling sibuk aku rasa. Sejak Emma masuk hospital, aku terpaksa tinggal bersama anak sulung aku, Isya berdua di KL. "Hu hu hu, suka lah HAziq duduk ngan nenek lama-lama kat kampung tu", kata isya dengan muncung di mulut. Dia jealous sebab tak dapat tinggal kat kampung coz kena gi sekolah.

Apa nak buat, terpaksalah aku menggalas tanggungjawab sebagai bapa dan ibu kepada anak sulung ku ini. Banyak kerja perlu dibereskan. Makan minum, pakaian dan membantu anak aku menyiapkan kerja sekolahnya menjadi rutin harian aku sejak 2 menjak ni. Nasib baik bini aku dah gosok baju kitorang siap-siap dah. Aku paling malas nak gosok baju terutamanya part kain baju kurung. Cukup teman tak gemor!!!

Biasanya bini aku yang uruskan hal-hal rumah tangga seperti memasak, gosok baju, menyapu sampah dll. Aku cuma fokus pada pelajaran anak-anak ,jaga anak, membantu basuh baju dan kerja-kerja berat yang lain. Penat gak buat kerja rumah ni kan... perghhh...

Memandangkan Isya akan menduduki peperiksaan pertengahan tahun tak lama lagi, aku sedang giat bagi dia tuisyen. Alaaa, tuisyen main-main, sekadar ulangkaji balik subjek yang telah dipelajari. pergh lemah matematik dan bahasa inggeris rupanya budak Isya ni. Bukan senang rupanya nak jadi cikgu ni, susah rupanya. Cikgu Bohkori, boleh bagi tips, camne nak jadi pengajar yang baik? he he he

Kalau korang rasa bulan ni aku tak banyak tulis kat blog ni, harap korang pahamla tentang kesibukan aku yang mengalahkan menteri dalam negeri... he he he. Nanti kalau rajin atau ada cerita yang menarik, aku postkan kat blog ni...

babai..

Tiada ulasan: