Subscribe

RSS Feed (xml)

Powered By

Skin Design:
Free Blogger Skins

Powered by Blogger

Ahad, 7 Jun 2009

Cherating - hari terakhir

Hari ni merupakan hari terakhir ku di Cherating. Lepas sarapan pagi, terjun kolam untuk kali terakhir. Lama gak aku biarkan budak-budak tu berendam, sampai si kecik tu ajak naik.

Lepas check out, aku memulakan perjalanan menuju ke Kemaman untuk membeli sedikit keropok lekor dan keropok kering. Beli kat kedai di tepi jalan menuju ke Kemaman, harga ok la, biasa je... Sampai di Kemaman, pergi minum kopi kat sebuah restoran berkonsep kopitiam. Kedai yang bernama Kedai Kopi Hai Peng amat terkenal di rantau ini. Restoran ini juga pernah di lawati oleh Maria Tunku Sabri dalam rancangan Jalan-jalan Cari Makan.

Apa yang menarik tentang restoran ni? Kopi yang mengancam, roti bakar yang sedap, telur separuh masak yang power dan pelbagai sajian menarik turut di tawarkan. Rugi rasanya jika dah sampai kat sana tak pekena roti bakar kat sini. Memang ramai pengunjung yang turut menjamu selera di sini. Rata-rata pengunjung yang berbangsa melayu seakan-akan terpesona dengan keharuman dan keenakan kopi yang di sediakan. hmmmm korang layan je la gambar-gambar ni yek..





Selesai sessi minum-minum, kami berangkat pulang menuju ke Kuala Lumpur. Ops, lupa lak nak cerita, kitorang singgah dulu kat Pusat Santuari Penyu Cherating sebelum balik. Best tengok penyu-penyu kat sana. Cuma kitorang tak leh lama kat sini sebab pusat ni dah nak tutup (waktu lunch). itula kekurangan pusat ni. Ada ke patut dia tutup dari pukul 1.00 - 2.00 petang? Sepatutnya tempat-tempat kunjungan pelawat ni perlu sentiasa dibuka.






Singgah makan tengah hari di R&R Temerloh. Kat sini, kami memilih untuk pekena ikan patin lak. Sememangnya Temerloh amat terkenal dengan ikan patinnya. Teringin la pulak nak rasa ikan patin masak tempoyak. Mengasyikkan, kalau tak percaya, tengok ni..... he he he, tak tengok orang dah ...


Maka selesai lah sudah edisi cuti-cuti Malaysia kami kali ni. Memang percutian kali ni amat menyeronokkan. Kalau masa dan kewangan mengizinkan, rasanya nak pergi lagi, tapi mungkin tempat lain pula kot.....

Ok lah sampai di sini dulu yek, babai...

Tiada ulasan: