Subscribe

RSS Feed (xml)

Powered By

Skin Design:
Free Blogger Skins

Powered by Blogger

Selasa, 16 Jun 2009

Kenduri Naik Buai Baby Alya Qistina

Hari sabtu yang lepas, telah berlangsungnya majlis kenduri kesyukuran menyambut kehadiran baby baru Alya Qistina (anak saudara aku - belah bini). Kenduri ini akan dibuat di rumah Opah, di Kampung Telok Sena, Bota Kiri, Perak.

Memang banyak urusan yang perlu di buat bagi memastikan urusan kenduri berjalan lancar. Setelah tiba dari Ipoh pada petang jumaat, Kami mula sibuk dengan tugas masing-masing.

Erni sedang menghias buaian

Sedang menggoreng ayam

Korang pernah dengar tak pasal bubur anak lebah? Pelikkan? AKu mula dengar pasal bubur ni masa aku dah kawin dengan orang Perak. Baru aku tau apa dia dan macam mana rasa bubur ni. Bubur ni lebih kurang macam pengat, tapi dia punya isi dari tepung beras. Ala-ala cendol. Diorang makan bersama pulut, baru kaw, kata orang sanala, tapi aku tak berapa suka coz aku tak makan pulut dan tak suka makan pengat.. Biasanya bubur ni disediakan waktu kenduri macam ni lah. Leceh gak nak buat bubur ni. Tak caya, korang tengok ni.



Tenyeh, jangan tak tenyeh... yah, yah, yah
Nak Buat ayam masak merah

Hidir, masak air

En. Yeop Bin Karim - my Atuks mertua he he he

My Mums in law with her secret recipees nasi minyak

Apalagi yang ada pada kenduri ari tu? Aku dah lupa la,.. Yang aku ingat, ada marhaban, berzanji kot, pastu baby naik buai. Diorang buai baby sambil marhaban dan berzanji.

Korang layan je la gamba-gamba kenduri ni yek...


Tembamnya baby ALya Qistina...

Haziq pun nak buai gak... hu hu hu

orang marhaban, Haziq bergusti, ceh...

Yey... Haziq menang!!!!

Isya dengan Bapa saudara yang sebaya. (sepupu emma)

anak saudara bersama bapa-bapa saudara... hmmm...

Moyang bersama cicit ketiganya...

macam anak patung lak, siap kena conteng sebelum berangkat semula ke Ipoh. Tah la, kononnya nak mengelakkan keteguran, hmmm aku no komen...

Sebahagian dari 3 generasi keluarga En Yeop & Opah Umi...

2 ulasan:

*∽ IZAN ∽* berkata...

Salam..
Apa khabarr..? Berapa tahun dah tak denar berita huhuhu.. baru dapat jejak blog ni tengok jejak kat blog kitaorg weekend lepas... he he. Mintak izin add blog ko dalam list kitaorg yekkk..!

Mjkhir berkata...

hai, pekabo ko kat sane, wah, dah hebat rupanya ko ngan sham sekarang ni...

ade dengar citer pasal nizar tak? dengar dia dihanyutkan arus kat sarawak. Info dari boh...