Subscribe

RSS Feed (xml)

Powered By

Skin Design:
Free Blogger Skins

Powered by Blogger

Selasa, 9 Jun 2009

Mainan perasaan

Tah, aku tak tau nak cakap macam mana.

Hari ini aku diselubungi pelbagai perasaan. Memang cukup sempurna ari ni. Semua rasa aku dapat rasai hari ini dengan jayanya.

Rasa lapar, kenyang, ngantuk, gembira, bengang, penat, sedih, risau, runsing, marah, sakit hati, meluat dan benci , ahhhh banyak nya rasaaaa.... Bermain dengan perasaan nampaknya aku hari ni...

Apa nak buat ni? ahhh, telefon mak dulu lah, dah lama tak dengar suara mak. Lepas dah bercakap ngan mak, walaupun sekejap, aku dapat merasakan ketenangan. Aku mula tenang. Hati yang gusar dengan api kemarahan yang menyala, telah mula leyap... Itulah kuasa seorang ibu. Dapat meleburkan api kemarahan, bomba pun kalah...

Pasal apa aku rasa marah, sedih, tertekan, risau, rungsing dan macam-macam lagi perasaan yang buruk? Sebab pelbagai kejadian dan perkara yang aku terpaksa pikirkan dalam satu masa. Bayangkan kalau masalah korang datang bertimpa-timpa dalam satu masa, tak sampai 3 jam? Lepas satu, satu, lepas satu, satu... Macam mana korang hadapinya?

Masalah aku? he he he biarlah aku je yang tahu....

Tiada ulasan: