Subscribe

RSS Feed (xml)

Powered By

Skin Design:
Free Blogger Skins

Powered by Blogger

Ahad, 26 April 2009

Isya, taekwondo & makan-makan



Keputusan ujian taekwondo Isya ari tu dah keluar. Dia lulus ujian tu, bermakna dia sekarang dah naik ke tali pinggang warna kuning. He he he, suka benar hati budak tu. Tak sabar-sabar suruh aku beli tali pinggang baru dekat instructor dia. Bukan free, kena beli. 10 Hengget lak tu... Haiyya!!!

Lepas habis kelas taekwondo tu, aku buat kejutan sikit. Aku bawak diorang pergi makan. Aik, pergi makan pun terkejut ke? Bukan... Ni tempat special tau. Actually Isya dah lama ajak aku pergi makan kari kepala ikan. Aku malas nak bawak. So ari ni aku bawakla. Aku cakap kat dia aku bawak sebab dia lulus ujian taekwondo. Suka gila dia. Dia janji lepas ni dia nak buat lebih bersungguh-sungguh.

Apakah ini satu rasuah? Ataupun hanya sekadar imbuhan setelah melakukan sesuatu yang memuaskan hati? Ataupun sebagai galakan untuk dia lebih berjaya? hmmm. Aku rasa, memang patut sebagai ibu bapa harus memberi sesuatu sebagai galakan untuk anak-anaknya supaya lebih berjaya. Tak semestinya dengan harta benda, banyak benda yang boleh diberikan. Kita yang dah bekerja ni pun, kalau tak dapat bonus, memang tak bersemangat nak kerja, inikan pulak budak-budak...

Eh, melalut lak aku. Berbalik pada cerita tadi, kitorang pun cargas bergerak ke Sentul Curry House. Tempat dia dekat dengan Balai Polis Sentul. Memang kitorang biasa makan kat sini. Memang sedap. Kari dia, perghhh.. tak sama dengan kari melayu. Power gila kari dia ni. Kalau basuh tangan, dah sabun tangan pun, bau kari tu melekat lagi kat tangan.... Harga lak, ok la, leh tahanla. Tapi kalau nak compare ngan makanan segera seperti Mc D ke, KFC ke, Pizza Hut ke, makan kari kepala ikan ni lagi best, kenyang lak tu.

Kitorang amek kepala ikan nyok-nyok (aku tak tau ikan ape, orang tu cakap). Saiz kecik tak de so yang tinggal saiz kepala bapak ikan. Apa nak buat, dah hajat nak mencekik kepala ikan,. sebat je la... Haziq macam biasa, dia nak ayam goreng. Kena amek sepinggan ayam goreng untuk dia (tak abis pun - tapau bawak balik). Sayur lak, tak de yang menarik, so amek tauge goreng aje. Lagi? Air tebu sejug. Best betul minum air tebu bila cuaca tengah panas ni...

Bila dah kenyang, balik umah la... he he he
P/S: sebenarnya aku yang nak makan kepala ikan ni, saja je cakap sebagai hadiah untuk Isya... hua hua hua hua


Cik Emma tengah pilih lauk

ni la rupa kepala ikan nyok-nyok

Tak sabar nak makan

Siap ada api tu...

No komen, hu hu hu hu

Licin...

Wajah riang ria lepas makan

6 ulasan:

erni berkata...

kitaorg pun makan kari ikan nyok nyok semalam..tapi sendiri la..tapi kira kari mamak gak la..sbb anak mamak yg masak..wakahkahkah..

Mjkhir berkata...

korang ni tak de la lauk lain, asyik kari, kari, kari.

Kira gua ngan Hidir ni sama taste la, sebab tu dapat anak mamak. hua hua hua.

tak tau la bertuah nya nasib atau malang nya nasib. hu hu hu

Tanpa Nama berkata...

dah agak dah.. mesti bapak dia yang nak makan. susah budak-budak nak makan kari nie... hehee

Mjkhir berkata...

tau tak pe...

kak chik berkata...

get well soon untuk emma ya!!regards to her..take care

Tanpa Nama berkata...

yeay! ku sudah makan kt situ.. kari die tip top!! huuu..lapo2..