Subscribe

RSS Feed (xml)

Powered By

Skin Design:
Free Blogger Skins

Powered by Blogger

Rabu, 1 April 2009

Bengangnya aku...

pagi tadi aku nak hantar adik ipar aku ke Putrajaya. Beliau baru dapat kerja jadi juruteknik komputer. Kena lapor diri pukul 8.30am kat kompleks JPM. Beginilah rentetan peristiwa hari ini.

5.00 pagi
kitorang dah bangun bersiap-siap untuk turut serta dalam rombongan ke Putrajaya. Rombongan ke Putrajaya tu disertai oleh aku, bini aku, Isya, Haziq, mak mertua aku dan tak ketinggalan budak yang nak lapor diri tu.

6.10 am
kitorang dah siap sedia untuk menuju ke Putrajaya. Melangkah keluar rumah, tutup lampu, tutup pintu. Turun tangga menuju ke kereta. Sampai kat kereta, macam biasa ada kereta block depan keta. Kena tolak kete pagi-pagi ni, biasalah. Apa nak buat tempat parking terhad. Kereta-kereta kat sini biasanya kalau diorang block kete orang, diorang tak tarik hand brake.

Tah apa malang, van yang blok kete aku tu pegi tarik hand brake lak. C*laka betul!!! Hampeh!!! Orang dah la nak cepat, kete kena block lak tu. Kitorang cuba tolak, memang tak bergerak. Beart nak mampus!!! Barua punya cayanunalip. Dah tau nak letak van dedpan kete orang, yang gi tarik handbrake tu buat ape?

6.15am
Panggil guard. Guard pergi cari tuan empunya besi buruk tu. Guard boleh trace sape punya kete berdasarkan sticker kerete tu. Guard pergi rumah dia, tapi malangnya b*bi tu tidor mampos. Aku pun tak tau dia tidur mampos ke atau dah mampos!!! guard tu memang dah bengang dah. Dia nak pecahkan tingkap vean tu. Dia dah hayun dah tingkap belah pemandu dengan rotan panjang, tapi tak pecah lak. Kalau ikiut hati aku, nak jugak aku smash tingkap van tu dengan stering lock. Tapi bila mengenangkan akibat yang terpaksa aku tanggung, aku sabarkan diri aku.

Keadaan dah mula kecoh dah. bini aku, mak mertua aku dan adik ioar aku sume dah resah gelisah. Macam-macam kata kesat dah keluar pagi-pagi buta. Menurut kata guard tu,, tuan punya van tu adalah seorang apek. Apek ni meniaga dan baru balik pukul 3 pagi. Sebab dah tak de tempat parking, diam main parking je depan kete orang. Yang malang tu, dia TARIK HAND BRAKE !!!!

6.30 am
Masih belum settle. kitorang terpaksa cari alternatif lain. Nampaknya adik ipar aku terpaksa pergi dulu naik kete dia sendiri. MEmang sebelum ni plan, nak naik satu kete je, memandangkan dia dari Ipoh, tak tau jalan kat KL, apatah lagi nak ke Putrajaya. Aku suruh bini aku pegi dulu ke sana. Aku dengan ISya tinggal dulu. Aku akan menyusul kemudian.

6.50 am
Kete aku masih belum boleh keluar. Adik ipar aku, mak mertua aku, bini aku dan Haziq dan berlepas ke Putrajaya. Guard-giuard kat situ masih mencari penyelesaian camne nak buat kat van tu. Van tu dah menghalang 2 buah kete. Kete lagi satu tu pun dah mengamuk dah sebab tak boleh kuar. Dia nak antar anak dia gi sekolah, lagi haru...

Bengang punya pasal, adik ipar aku dah meninggalkan coraak-corak abstrak kat van tu. Dia buat free art kat badan van tu pakai kunci kete. Cantik sungguh. Terpegun aku.

Aku naik atas balik. lepak ngan Isya. Tengok tv dulu, relakskan minda yang tengah berserabut.

7.15am
Aku turun bawah balik, tengok samada masalah dah settle ke belum. Nasib baik kete yang parking belakang kete aku tu dah aleuar. Rupanya pak guard mintak tolong dia alihkan kereta, sebab aku nak keluar. Tension tul aku ari ni..... At last boleh gak aku keluar, menuju ke Kampung Baru. Tengah-tengah jalan, aku teringat kasut sekolah Isya pulak tinggal kat Rumah!! Arghhhh!!!! terpaksa pusing balik, nak amek kasut pulak...

Akhirnya aku sampai gak kat kampung baru. LEpas sarapan pagi kat ssana, aku hantar Isya ke rumah pengasuh dan aku meneruskan perjalanan ke Putrajaya. Tak pasal-pasal je dua buah kereta terpaksa digunakan dalam misi ke Putrajaya ni. Ish ish ish, membazir betul.

3 ulasan:

Tanpa Nama berkata...

huhu..dugaan2 tuh.. sabo saparuh dr iman.. kekekeke..

Zaman Razak berkata...

eHm..
tampo kan aje
muke lahanat tuee...!!

Mjkhir berkata...

bengang gile....