Subscribe

RSS Feed (xml)

Powered By

Skin Design:
Free Blogger Skins

Powered by Blogger

Ahad, 1 Mac 2009

Ita - Kisah adikku

Kisahnya bermula begini...


Di satu hari yang tenang, aku dah tak ingat hari ape, tapi taun lepas la. Ada satu petant tu tiba-tiba henfon aku berdering. Terpampang nama Kak Long di skrin henfon aku. "ish, ape lak Kak long nak ni, jarang dia call aku kat opis" kata hati kecilku.

aku : ello Long..
Kak Long : Ngah, ko kat mana?
aku : kerja, apasal?
Kak Long : aku nak bagi tau sikit ni. Ko de dengar ape-ape pasal Ita tak?
aku : tak de... kenape? (hati aku semakin cemas.)
Kak Long : dia eksiden. Kena kat Terachi. Ada dalam ICU, masih belum sedar lagi.

Mak aku memang fobia dengan eksiden ni. Masa dia dapat tahu tu, dia menjerit sakan. Dia memang takut dengan kemalangan ni. Pantang dengar eksiden, dia memang jadi kecut. Ni kena kat anak sendiri lak. Kebetulan masa kejadian tu, dia memang ade kat umah Ita sebab nak jaga Rina dan Chuni. Memang menggemparkan.


ya, adik aku Ita eksiden. Masa tu dia dalam perjalanan nak gi kursus di Salak (kalau tak salah aku) Dia berlanggar dengan lori. Teruk gak. Kaki dia patah kat peha. Kaki dia kena operate masuk besi.
Keta kancil dia menurut kata adjuster dan worksyop, total lost. Tak leh nak wat ape lagi...

Sampai la ni masih bercuti dan bertongkat. semoga dia tabah menghadapi dugaan dari Nya..

he he he dia dah beli kereta baru dah... (Saga BLM kot... adik pun beli gak kete ni)








Kalau tengok pada keadaan kereta ni, ish ish ish rasa-rasa memang dah tak de dah... tapi syukur Tuhan masih sayangkan dia...

2 ulasan:

Tanpa Nama berkata...

huuu bole tahan terok jgk kak ita pye kete.. alhmdulillah smua selamat :)

Mjkhir berkata...

bila tengok kete dia, dan keadaan dia, memang terbot rasa insaf dalam diri.

Sekarang ni Ita masih dalam rawatan, tengah menjalani proses fisioterapi kat spital.

Die kena gi spital ikut jadual untuk sesi belajar berjalan...

semoga dia cepat sembuh...
To Ita, tabahkan hati, kuatkan semangat, kami semua ada untuk support kau...